Wednesday, July 13, 2011

Rintihan Hati


Allahu Rabbi...

Aku datang di hadapan-Mu dengan hati yang tercela,
Dengan hati yang sarat dengan beban dan dosa,
Dengan jiwa yang lemah dan longlai,
Dengan kekuatan yang pudar,
Dengan semangat yang tiada tersisa...

Ampunkan daku Ya Allah,

Aku tidak pandai memujuk diri supaya bersabar,
Aku tidak pandai mendidik diri supaya redha,
Aku tidak pandai beradab menerima ujian daripada-Mu.

Allahu Rabbi...

Engkau yang memberi nikmat bahagia padaku,
Engkau jua yang memberikan rasa sakit dalam deritaku,
Segala ujian dan nikmat itu dari-Mu,

Maka...
Ku pohon penawarnya Ya Allah,
Hilangkan segala duka dan sakit hatiku ini,
Hilangkan segala rasa sedih dan terluka ini,
Kerana Engkau yang memegang hati-hati hamba-Mu.

Aku tidak yakin pada diriku sendiri,
Oleh itu, hanya pada-Mu lah aku bergantung harap,
Pada-Mu lah aku menyerahkan segala pergantungan,
Kerana ku tahu Engkau tahu memujuk hatiku, membelai jiwaku, dan meniupkan cinta-Mu dalam hatiku.

Kini, ku tagih kasih daripada-Mu,
Dakaplah daku dalam cinta-Mu,
Usirlah kesepian dan duka yang sebati dalam hatiku ini,
Gantikanlah ia dengan cinta-Mu yang luhur dan suci,
Cinta-Mu yang Agung dan tidak bertepi...

Ameen Ya Robbana...

No comments:

Post a Comment