Wednesday, July 6, 2011

Doa Quddusku...



Aku berdoa untuk seorang lelaki yang akan menjadi bahagian daripada hidupku.

Seorang yang sungguh mencintai-Mu lebih daripada segala sesuatu. Seorang lelaki yang akan meletakkan aku pada posisi keempat dalam hatinya setelah Engkau, Rasul dan umminya.

Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk-Mu. Wajah tampan dan daya tarikan fizikalnya tidak penting.

Yang penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai dan dekat dengan-Mu. Dan berusaha menjadikan sifat-sifat-Mu ada pada dirinya.

Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup sehingga hidupnya tidaklah sia-sia. Seorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdas.

Seorang lelaki yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormatiku. Seorang lelaki yang tidak hanya memujaku tetapi juga dapat menasihatiku ketika aku berbuat salah.

Seorang yang mencintaiku bukan kerana kecantikanku tetapi kerana hatiku. Seorang lelaki yang dapat menjadi sahabat terbaikku setiap waktu. Seorang yang dapat membuatku berasa sebagai wanita ketika aku di sisinya.

Tuhanku...
Aku juga meminta,
Jadikanlah aku wanita yang dapat membuatnya bangga.
Berikan aku hati yang sungguh mencintai-Mu.
Sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku.

- petikan dari sebuah novel yang berjudul Stanza Cinta.

No comments:

Post a Comment